top of page

Schrijf een over-ons-pagina die indruk maakt: 5 tips

Wist je dat de over-ons-pagina de meest bezochte plek op websites is? Niet zo gek, want bezoekers willen weten met wie ze te maken hebben. Wat voor bedrijf is dit? Wie zijn de mensen achter de organisatie? En, past dit bij mij?

'Over ons' (of 'over mij' voor solo-ondernemers) is geen extraatje, maar dé plek om een persoonlijke touch toe te voegen en te laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt. Een kans om conversies te halen dus. Toch bestaat deze pagina vaak uit een saaie opsomming van diensten of een droge beschrijving van de organisatiestructuur. Dat kan beter! Maak van je over-ons-pagina een krachtig stuk dat raakt, overtuigt en tot actie aanzet. Hoe? Gebruik deze vijf tips.

1. Deel jouw unieke merkverhaal

Bovenaan de lijst: deel je merkverhaal. Jouw merkverhaal vormt de kern van je 'Over ons'-pagina en is bovendien de basis van al je (externe en interne) communicatie. Mensen houden van verhalen en de 'Over ons'-pagina is dé plek om jouw unieke merkverhaal te delen. En nee, dit is niet alleen voorbehouden aan hippe of grote bedrijven. Elke organisatie, groot of klein, heeft een bijzonder merkverhaal. Vertel je bezoekers waarom je doet wat je doet, hoe je dit doet en wat jouw specifieke activiteiten zijn. Wat drijft jou en je collega’s elke dag? Hoe gaan jullie te werk en wat maakt jullie onderscheidend? De Golden Circle methode ('Start with WHY') van Simon Sinek kan je helpen om je merkverhaal helder te krijgen. Dus, ontdek je merkverhaal en geef er krachtige woorden aan.

2. Zorg voor de juiste toon

Schrijf de 'Over ons'-pagina vanuit de eerste persoon (ik, wij). Laat die derde persoon (hij, zij, ze) maar achterwege. Waarom? Omdat het veel vriendelijker overkomt als de tekst rechtstreeks vanuit het bedrijf geschreven is. Die derde persoon zorgt voor afstand, terwijl je juist wil dat klanten zich betrokken voelen. Heb je een eenmanszaak? Gebruik dan gerust de ik-vorm. Als eigenaar ben jij het gezicht van je bedrijf. Geen reden om te doen alsof je een grote corporate bent. Dat maakt het onnodig stijf en schept verkeerde verwachtingen. Communiceer als jezelf en vertel wat jij voor je klant kunt betekenen.

 

3. Het mag wel wat persoonlijker

Maak het persoonlijk en laat wat van jezelf zien. Weg met jargon en toon de menselijke kant van je organisatie. Persoonlijke verhalen blijven hangen. Dus, vertel over je drijfveren. Waarom ben je begonnen met wat je doet? Waar krijg je energie van? Kies wat bij je past en verweef dat op een natuurlijke manier in je tekst. En vergeet niet om een foto van jezelf of je team toe te voegen. Laat zien wie je bent!


4. Hou het kort en voeg interne links toe

Zorg ervoor dat je bezoekers de informatie vinden die ze nodig hebben, maar gebruik de 'Over ons'-pagina niet om al je diensten uitgebreid op te sommen. Het draait hier om vertrouwen wekken en je bedrijf een gezicht geven. Kies dus zorgvuldig wat je wilt delen en voeg linkjes toe naar andere relevante pagina’s op je website. Dit maakt je tekst niet alleen lekker leesbaar, maar draagt ook bij aan een sterke linkstructuur op je website. Je lezers blij en Google tevreden. Win-win!


5. Duidelijke call-to-action

Wat wil je dat bezoekers doen nadat ze je 'Over ons'-pagina hebben gelezen? Begeleid je lezers naar de volgende stap. Een afspraak maken, koffie komen drinken of contact opnemen: voeg een ‘call-to-action’ toe aan het einde van de tekst die het bezoekers makkelijk maakt om in actie te komen.
 

Aan de slag?

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van een krachtige 'Over ons'-pagina? Als freelance tekstschrijver en copywriter ga ik graag voor je aan de slag. Even kennismaken? Stuur gerust een berichtje.

15+ jaar ervaring als tekstschrijver, copywriter en marketing- en communicatieadviseur

Over mij

Als freelance tekstschrijver en copywriter help ik organisaties aan teksten die bijdragen aan succes. Van webteksten, persberichten en blogs tot case studies, vacatureteksten en klantinterviews. Van tekstcreatie tot redigeren. En heb je meer nodig dan alleen een tekst? Kun je wel wat hulp gebruiken bij het realiseren van je marketing- en communicatiedoelstellingen? Met ruim 15 jaar ervaring ben ik je graag van dienst. Op afstand óf als interim communicatieadviseur bij jou op locatie. Aan de slag of even kennismaken? Stuur gerust een berichtje.

tekstschrijver
bottom of page